Ruch otwiera nowe salony z prasą
Przychody kolporterskiej spółki Ruch wyniosły po trzech kwartałach 3094 mln zł, o 2,2 proc. więcej niż rok wcześniej, a zysk netto – 26,44 mln zł, co oznacza wzrost o 29,1 proc.
W samym trzecim kwartale zysk netto spółki był jednak o 9,96 proc. niższy niż rok wcześniej i wyniósł 6,42 mln zł, a przychody zwiększyły się o 1,9 proc., do 1047 mln zł.
Na rozwój Ruchu źle wpływają wolniejsza niż planowano restrukturyzacja, przesunięcie w czasie części inwestycji, wyższe niż zakładano podwyżki dla pracowników i utrata własnych punktów sprzedaży.
Żeby przeciwdziałać utracie punktów sprzedaży, Ruch chce do końca pierwszego kwartału 2008 r. otworzyć 15 salonów prasowych pod nową marką „update”, które mają się znajdować w centrach handlowych, na lotniskach i przy najbardziej reprezentacyjnych ulicach. Salony mają być punktami z „wyższej półki”, konkurencyjnymi dla saloników HDS i Kolportera. Do końca 2009 roku Ruch zainwestuje w 100 takich salonów nawet 18 mln zł. Koszt uruchomienia jednego, w którym oprócz prasy mają być sprzedawane m.in. książki i płyty, to według zarządu 150-180 tys. zł. Pierwszy ma ruszyć najpóźniej w grudniu na katowickim lotnisku.