Co wolno sprzedawcy
Załadowaliśmy cały wózek w supermarkecie. Wybraliśmy odkurzacz w sklepie ze sprzętem gospodarstwa domowego. Podajemy kasjerowi kartę, a ten sugeruje, byśmy pobiegli do bankomatu. Jak sobie poradzić w takiej sytuacji
Czasami sprzedawca twierdzi, że kartą nie da się zapłacić.Przyczyną tych kłopotów może być zawodna technika (terminal, łączność), ale też niedouczenie pracownika sklepu. Jeżeli sprzedawca próbował zrealizować płatność, ale na ekranie urządzenia wyświetlił się komunikat o odmowie, dopytywanie się o jej przyczyny nie ma sensu – osoba obsługująca terminal nie ma takich informacji. Warto natomiast przypomnieć sprzedawcy, że na terminalu znajduje się nalepka z numerem telefonu do centrum rozliczeniowego. Jeśli sprzedawca ma kłopoty ze zrealizowaniem transakcji, może tam zadzwonić i poprosić o pomoc.
Na terminalu POS naklejony jest numer telefonu do centrum rozliczeniowego. Jeśli sprzedawca ma kłopot z przyjęciem płatności, warto mu podpowiedzieć, by zadzwonił po pomoc
Nic nie poradzimy, gdy odmowa jest uzasadniona brakiem środków na koncie, wyczerpaniem limitu kredytowego bądź przekroczeniem np. dziennego limitu wydatków (w niektórych bankach dzienny limit można od ręki zmienić przez telefon). W takiej sytuacji jedynym rozwiązaniem jest zapłacenie inną...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta