Kiedy można oddać pochopnie kupiony towar
Prawo konsumenckie umożliwia zwrot wielu towarów kupionych przez Internet i u akwizytorów. Oddanie nietrafionego prezentu u zwykłego sprzedawcy zależy natomiast tylko od jego dobrej woli
Sklep nie chce przyjąć zwrotu i oddać mi pieniędzy – to najczęstsza skarga klientów na sprzedawcę w sezonie świąteczno-wyprzedażowym. Skarga, niestety, nieuzasadniona. Konsument nie ma ustawowego przywileju i nie może zwrócić towaru do tradycyjnego sklepu w ciągu kilku dni od zakupu bez podania przyczyny. Nie oznacza to jednak, że nigdy nie wolno mu tego zrobić – wszystko zależy od umowy ze sprzedawcą. Sklepy coraz częściej się godzą, aby klient miał czas do namysłu albo osoba przez niego obdarowana mogła oddać prezent lub chociaż wymienić go na inny rozmiar, kolor itp. Gdy sprzedawca zgodzi się na takie rozwiązanie, to najlepiej poprosić, aby – oprócz ustnej obietnicy – stosowną notkę umieścił nam na paragonie.
W sklepie internetowym
Kupując jakiś produkt w sklepie internetowym, czyli na odległość, mamy w niektórych przypadkach prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta