Najczęstszy błąd to kilka roszczeń naraz
Jednoczesne zgłoszenie kilku roszczeń nie jest korzystne dla klienta. Niestety nie wszyscy, którzy decydują się na reklamację, o tym pamiętają
Oto kilka typowych sytuacji, których powinni się wystrzegać konsumenci.
Po pierwsze – w razie wykrycia wady od razu żądamy zwrotu pieniędzy od sprzedawcy. Najczęściej jest to jednak niedopuszczalne. Dlaczego? Bo w przypadku gwarancji jakości bardzo rzadko producenci przewidują taką możliwość (a to oni określają, jakie mają obowiązki i jakie prawa ma klient). Gdy klient korzysta z roszczeń związanych z niezgodnością towaru z umową, to z przepisów wynika, że najpierw powinien się starać o naprawę bądź wymianę towaru na nowy. Zwrot towaru i odstąpienie od umowy to ostateczność. Aby działać skutecznie, powinniśmy np. w ciągu pierwszych sześciu miesięcy od zakupu domagać się wymiany towaru na nowy (bo wtedy obowiązują korzystne dla konsumenta domniemania), a ewentualnie potem wykorzystywać uprawnienia do naprawy przysługujące z gwarancji jakości danej przez producenta.
PrzykładZepsuł się telewizor kupiony rok wcześniej z dwuletnią gwarancją. Gdyby klient chciał skorzystać z uprawnień ustawowych, to może
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta