Gwarancja nie zawsze oznacza tani serwis
Klient nie znajdzie zasad dochodzenia roszczeń z tytułu gwarancji jakości w przepisach o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Trzeba ich szukać w kartach gwarancyjnych
Obowiązują dwie zasady – gwarancja jest dobrowolna, producent może więc (ale wcale nie musi) udzielić jej konsumentowi. Po drugie to producent decyduje o treści i zakresie gwarancji, bo jest ona oświadczeniem zamieszczonym w dokumencie gwarancyjnym (albo w reklamie), które określa obowiązki udzielającego gwarancji (tzw. gwaranta) oraz prawa konsumenta. Nie ma produktów, których udostępnienie konsumentom wiązałoby się z obowiązkiem udzielenia im gwarancji jakości.
Karta nie jest konieczna
Innym mitem, rozpowszechnionym wśród sprzedawców, ale też i klientów, jest założenie, że konsumentowi nie przysługują ustawowe uprawnienia reklamacyjne, jeśli przy sprzedaży nie dostał gwarancji jakości (karty gwarancyjnej). Istnienie jednych uprawnień nie wyłącza istnienia tych drugich. Klient ma więc – w czasie określonym przepisami i katą gwarancyjną – dwa równoległe tryby dochodzenia swoich roszczeń i do niego należy wybór,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta