Od papierowej listy po hasła w postaci SMS
Wiele zależy od indywidualnych upodobań. Część klientów wybierze serwis bogaty, nawet gdyby miał być bardziej skomplikowany. Z kolei inni będą się lepiej czuć w takim, który daje mniej możliwości, za to skonstruowany jest w jasny, czytelny sposób
Według danych Rady Bankowości Elektronicznej Związku Banków Polskich w Polsce jest już 10,3 mln rachunków obsługiwanych przez Internet, z czego 5,3 mln to konta aktywne, a więc takie, na których w ciągu miesiąca wykonywana jest przynajmniej jedna operacja. Wprowadzenie bankowości internetowej miało służyć temu, by podstawowe operacje klient wykonywał sam, nie zajmując czasu pracownikowi w oddziale. Dziś o zaletach bankowości internetowej nie trzeba już nikogo przekonywać.
Lokaty i przelewy zawsze dostępne
Korzyść z takiego rozwiązania czerpie oczywiście bank, bo zlecenie, które klient wykona własnoręcznie za pośrednictwem Internetu, jest znacznie tańsze niż takie, przy którym musi uczestniczyć pracownik oddziału. Równie dużo zyskuje klient, który zaufa nowoczesnym technologiom. Może bowiem realizować operacje przez całą dobę, bez wychodzenia z domu, a także bez ryzyka, że pracownik oddziału pomyli się, wpisując numer rachunku do komputera lub nie zrealizuje papierowego zlecenia.
Internetowe serwisy transakcyjne banków pozwalają wykonać wszystkie podstawowe operacje na rachunku. Klienci każdej instytucji mogą przejrzeć i wydrukować historię operacji, zlecić przelew, założyć lokatę terminową, a zwykle też zainwestować w fundusze. Różnice pojawiają się dopiero przy bardziej zaawansowanych, za to mniej typowych usługach.
Nie każdy bank...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta