Jak zarządzający wpływają na wyniki funduszy?
W komentarzach dotyczących sesji giełdowych blisko końca roku lub niekiedy i końca kwartału często można znaleźć wzmianki o tzw. window dressingu.
Polega on na poprawianiu wyników inwestycyjnych przez fundusze na koniec okresu w celu wykazania w raportach wyższych stóp zwrotu i bardziej atrakcyjnych niż w rzeczywistości portfeli inwestycyjnych. Motywację do tego typu zachowań stanowi często sposób wynagradzania zarządzających, uzależniony od wypracowanego wyniku za pewien ustalony okres względem indeksu giełdowego lub konkurencji. W polskich warunkach objawia się to...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta