Matematyka nieceniona
Licealna matematyka nie daje obecnie podstaw do wykładania ekonomii na poziomie akademickim. A maturę można zdawać nawet z wiedzy o tańcu, ale nie z podstaw przedsiębiorczości – pisze były rektor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Dyskusja nad lekturami szkolnymi z jednej strony i debata nad założeniami zmian w systemie szkolnictwa wyższego i nauki z drugiej przysłaniają słaby (niestety) głos środowisk walczących o przywrócenie matematyki jako przedmiotu obowiązkowego na maturze. W środowisku krążą listy protestacyjne, rady wydziałów podejmują uchwały, ale niestety to nie uczelnie decydują o tym, jakie przedmioty są na maturze, a nawet o tym, co jest podstawą rekrutacji na studia.
Już w gimnazjum popełniane są znaczące błędy w nauczaniu przedmiotów ścisłych. A braki z tego okresu są nie do nadrobienia w liceum
W szczególności nauczyciele akademiccy uczelni ekonomicznych spotykają się na co dzień z problemem pogarszającej się wiedzy z zakresu przedmiotów ścisłych, w tym z matematyki mającej ścisły związek z kształceniem ekonomistów. Nagłe pogorszenie sytuacji nastąpiło z chwilą zmiany systemu edukacji szkolnej na trójstopniowy i wprowadzenia nowego typu egzaminu maturalnego. Należy też...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta