Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ekoproducenci zareklamują się sami

19 sierpnia 2008 | Ekonomia | Beata Drewnowska
Polski rynek żywności ekologicznej
źródło: Rzeczpospolita
Polski rynek żywności ekologicznej

30 mln euro na promocję naturalnej żywności. Mogą z nich skorzystać przetwórnie i rolnicy. Ich zdaniem bez reklamy popyt na produkty ekologiczne w Polsce szybko nie wzrośnie

„Rz” ustaliła, że od stycznia do czerwca 2008 r. certyfikaty uprawniające do produkcji żywności ekologicznej zdobyły w Polsce kolejne 52 przetwórnie. W pierwszej połowie roku takich firm było 39. W ciągu całego ubiegłego roku ich liczba zwiększyła się o 27 proc., do 207.

Nadal znaczna część przetwórni zdobywa uprawnienia po to, aby sprzedawać ekoprodukty za granicę. Eksportują je głównie do Niemiec. Udział żywności ekologicznej w całym niemieckim rynku spożywczym wynosi obecnie kilkanaście procent. W Polsce, gdzie sprzedaż żywności...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8094

Spis treści
Zamów abonament