Podwładny na wakacjach nie musi odbierać telefonów od szefa
Komórki nie dajesz zatrudnionemu zwykle w prezencie, lecz jako narzędzie niezbędne w pracy. Dlatego nie nadużywaj z nim kontaktów w tej formie, gdy przebywa na urlopie
Wyposażając pracownika w telefon służbowy, pracodawca przede wszystkim rozszerza swoją kontrolę nad czasem pracy. W szczególności dotyczy to tych, którzy obowiązki pracownicze wykonują w terenie. Dodatkowo, w razie zakończenia stosunku pracy, szef może przyznać ten sam numer telefonu następcy, co nie zakłóci kontaktu z kontrahentami. Tanim kosztem zapewnia więc sobie kontrolę wykorzystania czasu pracy i gwarantuje kontakt z klientami.
To narzędzie pracy
Telefon od pracodawcy pracownik powinien użytkować wyłącznie do celów służbowych. Przyznanie mu limitu kwotowego rozmów prywatnych czy też nieograniczonej możliwości korzystania z telefonu w sprawach pozasłużbowych – traktowane jako...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta