Szampan na jachcie
Akcje francuskiej grupy LVMH zdrożały w Paryżu o 2,6 proc., do 75,0 euro, po ogłoszeniu przez nią kupna holenderskiej stoczni Royal van Lent, producenta luksusowych jachtów Feadship.
Największa na świecie grupa produkująca artykuły luksusowych Moet Hennessy Louis Vuitton – właściciel m.in. ponad 60 marek win (szampan Moet et Chandon) i mocnych alkoholi (wódki Belvedere, Chopin), konfekcji i galanterii skórzanej (Kenzo, Louis Vuitton), perfum i kosmetyków (Dior, Guerlain) – podpisała z holenderskim funduszem inwestycyjnym umowę na wyłączność w sprawie kupna stoczni. Ceny transakcji nie podano. – Jesteśmy przekonani o możliwościach rozwoju tej firmy w bardzo selektywnym segmencie dużych jachtów – stwierdził dyrektor generalny LVMH Antonio Belloni.
Royal van Lent buduje jednostki na zamówienie, za które właściciel płaci w miarę ich powstawania w ciągu czterech lat. Według analityków SocgGen kupno dotyczy lidera w sektorze niszowym, z małą liczbą klientów, ale rozwojowego. Pakiet zamówień stoczni zwiększył się od 2000 roku o 20 proc.
afp, dpa,