Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA

Wynagrodzenie jak za zlecenie

02 października 2008 | Dobra firma | Przemysław Wojtasik

Jak rozliczyć podatek, jeśli sponsorujemy (w zamian za usługi reklamowe) osobę fizyczną, która nie prowadzi działalności gospodarczej? Czy musimy od jej wynagrodzenia potrącić zaliczkę?

Wydaje się, że gdy sponsorowany nie prowadzi działalności gospodarczej, wynagrodzenie za usługę reklamową powinno być rozliczone tak jak przychody z umowy-zlecenia (czyli z działalności wykonywanej osobiście). Tak więc to na sponsorze ciążą obowiązki związane z rozliczeniem zaliczki na podatek (musi ją potrącić z wynagrodzenia i odprowadzić do urzędu).

Potwierdza to interpretacja Izby...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA
Brak okładki

Wydanie: 8132

Spis treści
Zamów abonament