Pensje i składki lepiej zapłacić przed likwidacją firmy
Tylko wypłacone wynagrodzenia i odprowadzone do ZUS składki za pracownika mogą być kosztem podatkowym. Nie warto więc zwlekać z uregulowaniem tych należności
– Firma likwiduje w październiku działalność. Jak rozliczyć wynagrodzenie i składki pracowników za ten miesiąc, czy warto je wypłacić wcześniej, kiedy firma jeszcze działa? Czy podobnie jest ze składkami płaconymi przez właściciela? Czy za październik trzeba jeszcze wpłacić zaliczkę w uproszczonej formie (tak były w tym roku odprowadzane)? – pyta czytelnik DF.
Pensje i składki za pracownika mogą być kosztem podatkowym tylko wtedy, gdy zostały zapłacone. Tak wynika z art. 23 ust. 1 pkt 55 i 55a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej ustawa o PIT). Przepisy te...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta