Zakręty stają się proste
Mimo niewielkiej produkcji Porsche z sukcesem modernizuje swoje auta, wprowadzając najnowsze rozwiązania, takie jak skrzynia z podwójnym sprzęgłem i bezpośredni wtrysk benzyny. Obie nowinki otrzymał cayman, który jest teraz jeszcze szybszy
Cayman okazał się sukcesem – firma nie straciła nabywców na znacznie droższy 911. – Tylko niecałe pięć procent klientów, którzy do tej pory kupowali 911, wybrało tańszy model – mówi szef projektu Cayman Jan Roth. Dlatego wkrótce po wprowadzeniu silnika z bezpośrednim wtryskiem benzyny i skrzyni z podwójnym sprzęgłem w 911 obie modyfikacje konstruktorzy zastosowali w caymanie, a wkrótce otrzyma je bliźniaczy boxster.
Wolnossący silnik osiąga teraz 265 KM, a cayman S z pojemnością powiększoną o pół litra rozwija 320 KM. Mimo sporej masy, wynoszącej 1300 kg, samochód jest bardzo dynamiczny, a jego charakter można zmieniać za pomocą… guzika. Po wciśnięciu, umieszczonego na samym dole środkowej konsoli, przycisku „sport +” silnik,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta