Zamień reprezentację na reklamę, zaliczysz wydatki do kosztów
Firma, która się promuje wśród klientów, powinna pamiętać, aby jej działania miały charakter reklamowy, a nie reprezentacyjny. Od tego zależy, czy odliczy wydatki
Wśród działań marketingowych można wyróżnić te, które mają na celu reprezentację firmy oraz związane z jej reklamą. Dla celów podatkowych traktowane są one całkowicie odmiennie. Wydatki ponoszone przez przedsiębiorców na reklamę są kosztami uzyskania przychodów. Nie można natomiast odliczyć wydatków na reprezentację. Zgodnie bowiem z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT (art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o PIT) nie uważa się za koszty podatkowe wydatków na reprezentację, w szczególności poniesionych na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych.
Precyzyjne rozgraniczenie wydatków na reprezentację i na reklamę jest często trudne, dlatego o ich kwalifikacji do danej kategorii czasami decydują szczegóły.
W praktyce organów podatkowych utrwalił się pogląd, że reprezentacją są działania, które polegają na kontaktach oficjalnych i handlowych z innymi firmami, związane z przyjmowaniem i utrzymywaniem delegacji kontrahentów, uczestnictwem w przyjęciach, zakupy kwiatów i upominków wręczanych z okazji uroczystości itp. Reklama...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta