„Preumowa” na pętlę na Euro 2012
Dla superpętli tramwajowej w al. Zielenieckiej obok Stadionu Narodowego nie ma studium wykonalności, zezwoleń budowlanych, projektu ani wykonawcy. Jak udowodnić, że przygotowania jednak trwają? Tramwaje Warszawskie podpisały wirtualną umowę z powołanym przez resort infrastruktury Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
Dzięki tzw. preumowie Trawmaje Warszawskie mogą liczyć na ok. 150 mln zł dofinansowania z Brukseli na modernizację trasy z Dworca Wileńskiego do ronda Waszyngtona (z nowoczesną przeszkloną pętlą obok Stadionu Narodowego) i zakup 30 niskopodłogowych tramwajów do obsługi.
Warunek: muszą dotrzymać szczegółowego harmonogramu, który zakłada skończenie budowy w 2011 roku. Wyremontowana linia ma ułatwić dojazd do Stadionu Narodowego. Powinna stanowić element nowoczesnego węzła komunikacyjnego – z nową stacją metra Stadion i przebudowanym przystankiem PKP Stadion. Te jednak przed Euro 2012 nie powstaną.