E-urząd zwycięży, kiedy przestanie rządzić papier
Na życzenie interesanta urząd będzie musiał załatwić jego sprawę przez Internet. I to bez potrzeby posługiwania się bezpiecznym podpisem elektronicznym
Zaproponowane przez MSWiA zmiany w ustawie o informatyzacji i kodeksie postępowania administracyjnego mają przyśpieszyć rozwój elektronicznej administracji w Polsce. Zdaniem Jana Macieja Czajkowskiego, samorządowego eksperta od informatyzacji, sytuację może zmienić także przygotowywane uproszczenie podpisu elektronicznego dla urzędów.
Zgodnie z projektowaną zmianą generalna reguła art. 14 k.p.a. będzie stanowić, iż urzędnicy mają załatwiać sprawy drogą elektroniczną na równi z tradycyjną – papierową.
Konsekwencją są proponowane zmiany w innych przepisach regulujących kontakty urzędu z obywatelem i odwrotnie.
Doręczanie internetowe
Dzisiaj urząd może, ale nie musi, doręczać stronie postępowania administracyjnego pisma pocztą elektroniczną. Według projektu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta