Wypłacony ekwiwalent musi pokrywać koszty
Aby uzyskany przez telepracownika zwrot kosztów związanych z używaniem Internetu i telefonu był zwolniony od podatku, wysokość wypłaconego ekwiwalentu powinna odzwierciedlać poniesione na ten cel wydatki
W przypadku jednak, gdy zrefundowane przez pracodawcę wydatki telepracownika w związku z użytkowaniem Internetu w lokalu będącym miejscem zamieszkania podatnika będą stanowiły przychód zwolniony od podatku, nie mogą być uwzględnione przy zmniejszaniu podstawy opodatkowania. W takiej sytuacji pracownik nie korzysta z ulgi na Internet.
Zdecydowała tak Izba Skarbowa w Warszawie w interpretacji z 9 lutego 2009 r. (IPPB2/415-1553/08-2/MK).
Pracownica, która wystąpiła o interpretację, będzie się rozliczać z pracodawcą za ponoszone koszty w ramach wykonywania telepracy. Zastanawiała się, jak to zrobić. Zwłaszcza że w ramach telepracy będzie korzystać z części lokalu mieszkalnego, prądu (oświetlenie), telefonu stacjonarnego i komórkowego oraz Internetu, a także komputera i drukarki (stanowiących własność pracownicy). Strony zdecydowały, że będzie ona otrzymywała proporcjonalny zwrot ponoszonych opłat (ekwiwalent). Jakie ma to skutki w podatku dochodowym?
Źródła przychodów
Zgodnie z art. 11 ust. 1 ustawy o PIT...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta