16 fabryk aut w UE do zamknięcia
Skutki nadprodukcji. Prezesi GM Europe i Fiata zapewniają zgodnie, że zakłady w Polsce będą działały dalej
Zdaniem analityków, ale i samych prezesów koncernów motoryzacyjnych nadprodukcja samochodów osobowych w Europie jest tak znacząca, że logiczne byłoby dziś zamknięcie co najmniej 16 fabryk.
Na czarnej liście nie ma żadnej z polskich fabryk – mówią zgodnie prezesi General Motors Europe Carl Peter Forster oraz grupy Fiat Sergio Marchionne.
Na planach cięcia kosztów najbardziej ma ucierpieć Hiszpania, gdzie zagrożona jest fabryka Opla w Saragossie (szefem Opla w Hiszpanii jest Polak Romuald Rytwiński), zakład Renault w Valladolid i podmadrycka Villaverde należąca do PSA. ...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta