Brakujący NIP uzupełni urzędnik
Obowiązujące od wczoraj przepisy nakładają na gminy nowe obowiązki związane z rejestrowaniem działalności gospodarczej. Urzędy przyjmować będą nowe, zintegrowane wnioski
Wniosek o wpis do ewidencji może wpłynąć do urzędu gminy różnymi drogami. Może to być wypełniony formularz papierowy przyniesiony osobiście przez przedsiębiorcę lub jego pełnomocnika. Wypełniony formularz można również przesłać listem poleconym. W takiej sytuacji należy pamiętać o dołączeniu do niego notarialnego potwierdzenia własnoręczności podpisu wnioskodawcy. Wniosek można również złożyć elektronicznie, za pomocą dostępnego na stronie urzędu gminy formularza. Taki wniosek może być zarówno podpisany elektronicznie, jak i takiego podpisu pozbawiony.
Wypełniony prawidłowo
Wniosek składany w formie papierowej (osobiście, przez pełnomocnika czy listem poleconym) powinien być przede wszystkim czytelnie wypełniony – drukowanymi literami i bez skreśleń. Wniosków z poprawkami nie przyjmują bowiem naczelnicy urzędów skarbowych i jednostki terenowe ZUS. Jednakże w przypadku pomyłki nie ma obowiązku wypełniania wniosku na nowo. Wnioskodawca może dołączyć do niego dodatkowy dokument nazwany EDG-POPR....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta