Jedynie w Polsce wydatki na sprzęt domowy cały czas rosną
Sprzedaż dużego sprzętu AGD zwiększa się mimo kryzysu. Co prawda w styczniu i lutym, w porównaniu z 2008 r. kupiliśmy tylko o 2 proc. więcej pralek, lodówek czy kuchni, ale i tak jesteśmy jedynym krajem w Europie, gdzie rynek się rozwija
W styczniu i lutym zakupy dużego sprzętu AGD wzrosły w Polsce o 2 proc., do 620 mln zł. Największą, bo 15-proc. dynamikę zanotowały zmywarki, na które wydaliśmy już 100 mln zł. Jedynym segmentem, który zanotował spadek i to 6-proc., są lodówki i zamrażarki. Z kolei w małym sprzęcie, jak odkurzacze czy kuchenki mikrofalowe, wzrost wyniósł ponad 10 proc. – wydaliśmy na niego ponad 100 mln zł.
– Z konsumpcją nie jest tak źle, jak to się mogło niektórym wydawać. Zakupy sprzętu rosną, zobaczymy, jak będą wyglądały kolejne miesiące, ale w dalszym ciągu spodziewamy się całorocznego wyniku na plusie – mówi Wojciech Konecki, dyrektor generalny CECED Polska, stowarzyszenia producentów AGD. Wzrost...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta