Kosztowny brak pomysłu na rozwój
Przemysł obronny. Innowacje decydują o powodzeniu. Liderami branży są producenci korzystający z nowoczesnych technologii
A te firmy, które nie miały pomysłu na rozwój, już w zeszłym roku zaczęły mieć kłopoty.
Sztandarowym przykładem znaczenia innowacji jest Przemysłowe Centrum Optyki. Z 23,1 mln zł zysku netto znajduje się ono w awangardzie 21 spółek z branży obronnej z udziałem Skarbu Państwa, które przyniosły w zeszłym roku zyski.
PCO specjalizuje się w produkcji noktowizorów, celowników, a ostatnio również urządzeń termowizyjnych. Produkty zakładu sprawdziły się w Iraku, Afganistanie, a eksperci zakładów poprawiali sprzęt, słuchając uwag żołnierzy bezpośrednio na wojnie z talibami. Ryszard Kardasz, prezes PCO, może mieć satysfakcję – jego firma dokonała prawdziwego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta