W skrócie
Mniej pracy w marketingu i PR. Media, marketing oraz PR to trzy branże dotknięte w Europie największym spadkiem liczby ofert pracy – wynika z majowego Monster Employment Index, który mierzy podaż internetowych ofert pracy na reprezentatywnej grupie stron korporacyjnych oraz wiodących serwisów kariery. Po wiosennym wzroście maj przyniósł kolejny spadek indeksu: o 2 proc. w USA i aż o 7 proc. w Europie (m.in. w wyniku ubytku liczby ofert w sektorze publicznym we Francji). Na czele spadkowych branż znalazły się w maju media, marketing i PR, gdzie wartość indeksu zmalała o 14 proc.
Niewiele lepiej było jednak w nieruchomościach (spadek o 10 proc.). W maju zmniejszył się też popyt na pracowników w służbie zdrowia, choć biorąc pod uwagę łączną liczbę ofert pracy, to właśnie w służba zdrowia i opiece społecznej jest ich najwięcej. Na drugim miejscy są edukacja, szkolenia, a potem turystyka i produkcja. W ciągu roku wartość MEI w Europie spadła aż o 37 proc.