Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

W skrócie

01 lipca 2009 | Kariera i Biznes | AB

Mniej pracy w marketingu i PR. Media, marketing oraz PR to trzy branże dotknięte w Europie największym spadkiem liczby ofert pracy – wynika z majowego Monster Employment Index, który mierzy podaż internetowych ofert pracy na reprezentatywnej grupie stron korporacyjnych oraz wiodących serwisów kariery. Po wiosennym wzroście maj przyniósł kolejny spadek indeksu: o 2 proc. w USA i aż o 7 proc. w Europie (m.in. w wyniku ubytku liczby ofert w sektorze publicznym we Francji). Na czele spadkowych branż znalazły się w maju media, marketing i PR, gdzie wartość indeksu zmalała o 14 proc.

Niewiele lepiej było jednak w nieruchomościach (spadek o 10 proc.). W maju zmniejszył się też popyt na pracowników w służbie zdrowia, choć biorąc pod uwagę łączną liczbę ofert pracy, to właśnie w służba zdrowia i opiece społecznej jest ich najwięcej. Na drugim miejscy są edukacja, szkolenia, a potem turystyka i produkcja. W ciągu roku wartość MEI w Europie spadła aż o 37 proc.

Brak okładki

Wydanie: 8358

Spis treści
Zamów abonament