Małe auta, większe zyski
Kryzys uderzył w branżę motoryzacyjną ze zdwojoną siłą. Ale firmy działające w Europie Środkowo-Wschodniej nie miały się tak źle jak np. ich amerykańscy konkurenci
Dla branży motoryzacyjnej ubiegły rok był czasem gwałtownych zmian. Z okresu mocnego wzrostu przemysł samochodowy przeszedł w fazę silnego schłodzenia produkcji i redukcji zatrudnienia spowodowanych gwałtownym spadkiem popytu. Europejskie rynki mocno się skurczyły: według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów popyt na samochody osobowe spadł o 7,8 proc., do 14,7 mln, na użytkowe o 9 proc., do 2,5 mln, na furgony i ciężarowe odpowiednio o 10,4 oraz 4 proc. To największe spadek od 1993 r.
W Europie Środkowo-Wschodniej przychody potentatów branży motoryzacyjnej nie zmalały tak bardzo jak niektórych gigantów na Zachodzie. Jednak wyniki finansowe w dużym stopniu zależały od sytuacji kraju producenta: choć potężny ukraiński Bogdan...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta