Wolno żądać zwrotu nadpłat sprzed dekady
Klienci firm, które miały w swoich umowach klauzule niedozwolone, mogą się domagać rekompensat, gdy z powodu tych zapisów ponieśli szkody nawet wiele lat temu
Chodzi o konsumentów, którym np. zawyżono opłaty, kary umowne, odsetki, albo też ponieśli inne niekorzystne skutki finansowe.
– Problem dotyczy nie tylko banków, ale i wielu innych branż, zwłaszcza deweloperów, biur podróży, szkół czy ubezpieczycieli – mówi radca prawny Marek Radwański, rzecznik konsumentów w powiecie poznańskim (patrz ramka). Przykładowo, klienci rezygnujący z wycieczek musieli uiszczać odstępne sięgające nawet całości ceny wycieczki. Zalegający z wpłatami rat za mieszkanie płacili kilkusetprocentowe (w skali roku) odsetki.
Banki na cenzurowanym
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał niedawno, że Getin Bank utrzymywał podwyższone oprocentowanie kredytu mimo prawomocnego wpisu hipoteki do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta