Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Symbolika Euro 2012 tylko dla wybranych

18 listopada 2009 | Prawo | Marek Domagalski

Polska, organizując piłkarskie mistrzostwa Europy, musi przygotować się do zwalczania piractwa związanego z tą imprezą

Nie ma jednego modelu ochrony symboliki wielkich imprez sportowych. Specjalna ustawa to tylko jedno z rozwiązań. Tej tematyce poświęcono wtorkową konferencję „Ważne wydarzenia sportowe – ochrona w zakresie własności intelektualnej”, zorganizowaną przez spółkę PL.2012 (organizatora Euro 2012), Ministerstwo Gospodarki i Urząd Patentowy.

Z wielkimi imprezami sportowymi związane są ogromne inwestycje w handel, reklamę, sponsoring – w zamian za jakąś część wyłączności w sportowym przedsięwzięciu. Wiele firm, w tym tych z najwyższej półki, stara się, czasami na pograniczu legalności, dostać do tego tortu.

Piractwo blisko sportu

Te nie całkiem legalne działania nazywa się po angielsku ambush marketing, a po polsku: pasożytniczy, piracki marketing. Chodzi o wykorzystanie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8476

Spis treści
Zamów abonament