Drogie surowce biją w zyski firm
Przetwórcy już się zmagają z rosnącymi cenami produktów rolnych. Polacy odczują podwyżki w 2010 roku
– Z powodu kryzysu maleje sprzedaż słodyczy w Polsce. W przyszłym roku może być o kilka procent niższa niż rok wcześniej. Aby nie pogarszać sytuacji, producenci nie decydują się na znaczne podwyżki cen, mimo że surowce są rekordowo drogie – mówi „Rz” Marek Przeździak, sekretarz generalny Polbiosco – Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych. Dodaje, że trudną sytuację pogarszają także naciski sieci handlowych na obniżanie cen.
O niemal 70 proc. droższy niż rok temu jest obecnie cukier, natomiast o dwie trzecie więcej kosztuje ziarno kakaowe. Tymczasem w tym roku podwyżki cen słodyczy w Polsce nie przekroczyły średnio ok. 7 proc. Zdaniem Marka Przeździaka w takiej sytuacji nieuniknione jest znaczące pogorszenie rentowności branży.
Na granicy opłacalności działają obecnie także firmy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta