Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Bruksela karze za oszukiwanie klientów

18 listopada 2009 | Ekonomia | a.sł.

Komisja Europejska doprowadziła do likwidacji kilkudziesięciu witryn sprzedających dzwonki do komórek

Z badań Komisji wynika, że 80 procent z kilkuset sprawdzonych witryn łamie prawa konsumentów.

Najczęstsze braki to: brak wyraźnie pokazanych cen, brak informacji o sprzedawcy, a wreszcie używanie określenia „darmowy”, podczas gdy faktycznie dzwonek był powiązany z kupnem abonamentu.

W wyniku akcji przeprowadzonej w 27 państwach członkowskich, a także Norwegii i Islandii, 70 proc. tych błędnych stron zostało poprawionych lub zlikwidowanych. W Polsce z 11 sprawdzonych stron osiem zawierało nieprawidłowości. Wszystkie zostały poprawione.

Komisja Europejska zajęła się sprawą dzwonków, głównie z powodu skarg rodziców napływających do urzędów konsumenckich. Strony oferujące te produkty bardzo często adresowane są do dzieci i młodzieży.

Najsurowiej z nieuczciwymi sprzedawcami dzwonków obszedł się włoski urząd konsumencki. Na dziewięć firm nałożył łączną karę 2 mln euro.

Brak okładki

Wydanie: 8476

Spis treści
Zamów abonament