Koszty tylko wtedy, gdy był
Pracownik w 2009 r. korzystał przez pełny miesiąc z urlopu bezpłatnego. Nie otrzymał żadnego wynagrodzenia za ten miesiąc. Upoważnił pracodawcę do rocznego rozliczenia PIT-12. Z ilu miesięcy należy uwzględnić koszty uzyskania przychodów w PIT-40 ? Z 11 czy z 12?
Odpowiada Bartłomiej Atys radca prawny w Kancelarii Prawnej Atys i Wspólnicy sp. k.
Koszty uzyskania przychodu można uwzględniać tylko w odniesieniu do miesięcy, za które pracownik otrzymał wynagrodzenie.
Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o PIT kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów.
W art. 22 ust. 2, w którym uregulowane są zasady ustalania kosztów uzyskania przychodu z tytułu stosunku służbowego, stosunku pracy, spółdzielczego stosunku pracy oraz pracy nakładczej, ustawodawca wprowadził zasadę miesięcznego ustalania kosztów uzyskania przychodu. Jest to przepis szczególny dotyczący tylko określonej grupy podatników.
Zgodnie z nim koszty uzyskania przychodów są równe określonej zryczałtowanej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta