Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Luksus ma się lepiej

01 lutego 2010 | Ekonomia | Piotr Mazurkiewicz
W Polsce nadal najwięcej wydajemy na żywność i napoje  z najwyższej półki. Wciąż statystycznie mniej, niż w Europie Zachodniej, na zegarki i biżuterię.
źródło: Rzeczpospolita
W Polsce nadal najwięcej wydajemy na żywność i napoje z najwyższej półki. Wciąż statystycznie mniej, niż w Europie Zachodniej, na zegarki i biżuterię.

Choć Prada czy Versace mają problemy, branży udało się uniknąć katastrofy

Według danych włoskiej firmy doradczej Bain & Company wartość sprzedaży luksusowej odzieży, akcesoriów i biżuterii w tym roku sięgnie 160 mld euro i będzie wyższa o ponad 4 proc. niż w 2009 r., kiedy to rynek stracił ponad 6 proc. – Sytuacja branży powoli się stabilizuje. Obserwujemy mniej gwałtownych przecen i wzrost zakupów, dlatego w tym roku spodziewamy się lekkiego odbicia – mówi Claudia D’Arpizio z Bain & Company.

Kryzys uderzył mocno

W ubiegłym roku sprzedaż dóbr z najwyższej półki spadła o 16 proc., w Japonii o 10 proc., a o 8 proc. w Europie. Jednak w całej Azji wzrost wyniósł 10 proc. Branża szybko odczuła negatywne zjawiska – najgłośniejsza była likwidacja domu mody Christian Lacroix, ogłoszona w grudniu przez...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8537

Spis treści
Zamów abonament