Luksus ma się lepiej
Choć Prada czy Versace mają problemy, branży udało się uniknąć katastrofy
Według danych włoskiej firmy doradczej Bain & Company wartość sprzedaży luksusowej odzieży, akcesoriów i biżuterii w tym roku sięgnie 160 mld euro i będzie wyższa o ponad 4 proc. niż w 2009 r., kiedy to rynek stracił ponad 6 proc. – Sytuacja branży powoli się stabilizuje. Obserwujemy mniej gwałtownych przecen i wzrost zakupów, dlatego w tym roku spodziewamy się lekkiego odbicia – mówi Claudia D’Arpizio z Bain & Company.
Kryzys uderzył mocno
W ubiegłym roku sprzedaż dóbr z najwyższej półki spadła o 16 proc., w Japonii o 10 proc., a o 8 proc. w Europie. Jednak w całej Azji wzrost wyniósł 10 proc. Branża szybko odczuła negatywne zjawiska – najgłośniejsza była likwidacja domu mody Christian Lacroix, ogłoszona w grudniu przez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta