My śpimy, a oni odśnieżają
Pługi jeżdżą jak oszalałe, ale firmy twierdzą, że nadgodziny są sporadyczne. Zdarza się tylko praca w porze nocnej, za którą przysługuje dodatkowe wynagrodzenie
Pługi, spychacze i koparki – cały ciężki sprzęt czeka, by wyjechać na ulicę miast. Obowiązków jest dużo, ale rozłożone są zazwyczaj tak, by nie naruszać ustawowych norm czasu pracy, w tym czasu prowadzenia.
Okazuje się, że większość kierowców pracuje osiem lub 12 godzin dziennie. Ten ostatni sposób organizacji pracy to system równoważny, który pozwala na 12-godzinną pracę w ciągu doby, ale tylko w niektóre dni tygodnia i pod warunkiem, że wydłużona praca zostanie zrekompensowana dniem lub czasem wolnym w innych dniach tygodnia. Może być zatem tak, że trzy dni w tygodniu pracują po 12 godzin, jeden dzień przez cztery godziny, a jeden dzień mają wolny. W trakcie dniówki szoferzy nie czekają bezczynnie na sygnał do odśnieżania. Wykonują szereg innych zadań zaliczanych do czasu pracy, ale niezwiązanych z prowadzeniem. Chodzi np....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta