Co najmniej stabilizacja
W bieżącym roku branża TSL spodziewa się stabilizacji, a może nawet niewielkiego wzrostu obrotów, który przewidywany jest w ostatnim kwartale. Przewoźnicy ostrzegają, że ceny usług logistycznych będą rosły
W pierwszych dwóch miesiącach br. widać lekką poprawę w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego – przyznaje prezes Polskiej Izby Spedycji i Logistyki Marek Tarczyński. Przewiduje, że wzrost będzie wyraźniejszy w drugiej połowie roku, jednak podkreśla, że dojście do obrotów na poziomie pierwszej połowy 2008 roku zajmie gospodarce około trzech lat. – W najgorszej sytuacji są armatorzy morscy – zauważa. Przeładunki w Hamburgu spadły o 21,4 proc., a w Gdyni o 14,3 proc. – Polskę ratuje zacofanie, bo nasza gospodarka zależy przede wszystkim od rynku wewnętrznego – ocenia Tarczyński. Z optymizmem na 2010 rok patrzy zarząd DCT Gdańsk. Na początku stycznia do portu zawinął największy w historii polskich portów kontenerowiec o pojemności 8200 TEU (kontenerów 20-stopowych), inaugurując bezpośrednie połączenie polskich portów z chińskimi. DCT liczy na wzrost przeładunków (przesyłki do Rosji i Finlandii), zakupił więc nowe suwnice. Modernizuje się także Port Gdynia, który w tym roku zainwestuje 136,5 mln zł (niecałe 82 mln zł w ubiegłym).
Kierownik transportu morskiego Hellmann Worldwide Logistics (HWL) Polska Zbigniew Dowgiałło mówi, że wykonywane na zlecenie jego firmy przeładunki w polskich portach morskich wzrosły w imporcie o 22 proc., a w eksporcie o 12 proc. ilościowo. Na 2010 rok przewiduje wzrost wolumenu o około 10 proc., który zależy od pobudzenia gospodarki w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta