Hamburg, największy polski port
Rosnący import z Azji do Polski przejęły porty Niemiec i Beneluksu. Do korzystania z polskich zniechęca słabe połączenie z centralną i południową Polską oraz skomplikowane procedury importowe, o których liberalizację branża spedytorska walczy już od sześciu lat
Największy kontenerowiec, jaki kiedykolwiek gościł w polskich portach, zawinął do DCT Gdańsk 4 stycznia 2010 r. Statek „Maersk Taikung” (8200 TEU) przybył bezpośrednio z Dalekiego Wschodu. Kontenerowiec „Maersk” zawija do DCT co tydzień. Bezpośrednia linia spowodowała uruchomienie dwóch nowych połączeń dowozowych z Gdańska do Petersburga i fińskich portów Kotka oraz Helsinki. – DCT Gdańsk ma najdłuższą bocznicę kolejową w Polsce i doskonałe połączenia kolejowe, a w niedalekiej przyszłości również 200-hektarowy park logistyczny w sąsiedztwie terminalu. Pozwolą one skutecznie konkurować z portami Niemiec i krajów Beneluksu – uważa dyrektor DCT Gdańsk Boris Wenzel. Od 2008 roku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta