Dziedzictwo dobrze opakowane
Minimalizm to zdaniem Tomasza Lachowskiego, autora wystawy „Świetnograficzne. Polska grafika reklamowa 1918 – 1989”, główna cecha dawnych reklam. I nieważne, czy to plakat teatralny, czy opakowanie proszku do prania
Wystawa, którą można oglądać w Państwowym Muzeum Etnograficznym przy ul. Kredytowej 1, to pierwsza tak różnorodna prezentacja „papierowej“ sztuki użytkowej okresu PRL oraz międzywojnia.
Czynna do Nocy Muzeów (przypadającej 15.05) obejmuje niemal 160 eksponatów – od magazynów branżowych, przez plakaty, po opakowania kakao i pudełka zapałek.
Wszystkie pochodzą z kolekcji Tomasza Lachowskiego, architekta i właściciela agencji designerskiej Definition Design.
Luka po plakacie
– Zaczęło się od przedwojennych plakatów Polskich Linii Lotniczych – wspomina kolekcjoner, dziś właściciel jednego z największych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta