Turyście należy się świadczenie zastępcze
Turyście należy się świadczenie zastępcze
Tak radzą wszystkim wybierającym się na wakacje z biurami podróży zapytani przez „Rz” eksperci.
– Konsument niezadowolony z usługi turystycznej najpierw powinien dokładnie przemyśleć, czego ma zamiar zażądać od pilota. Ważne jest, by wykazał determinację przy reklamowaniu takich usług. Niepotrzebne emocje i frustracja tylko utrudniają sytuację.
Zarzuty konsumenta muszą być konkretne. Także konkretne powinno być jego roszczenie – tłumaczy Małgorzata Furmańska, prawnik Europejskiego Centrum Konsumenckiego. Przekonanie organizatora, że ma do czynienia ze świadomym konsumentem, działa na naszą korzyść – dodaje.
Jak najszybciej
Według prawnika reklamację trzeba wnosić jak najszybciej na miejscu, i to na piśmie. Nie należy czekać na powrót do kraju. Najlepiej sięgnąć do umowy i powołać się na jej twarde zapisy. Jeśli...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta