Rośnie import używanych aut, ale tanich i starych
Rośnie prywatny import aut. Nie ma jednak szans na obniżenie ich wieku. Klienci szukają najtańszych ofert
Rośnie prywatny import używanych aut. W ciągu trzech kwartałów liczba zarejestrowanych samochodów sprowadzonych z zagranicy przekroczyła już 550 tys. To przeszło 5 proc. więcej niż przed rokiem. Ale pojawiło się niekorzystne zjawisko: o 7 proc. zwiększył się udział aut najstarszych, mających ponad dziesięć lat. I to mimo faktu, że od dwóch lat tych właśnie pojazdów stopniowo ubywało. Zmalał za to udział aut nowszych, do czterech lat, których sprowadzano coraz więcej.
– Główną przyczyną są koszty i większy popyt na tańsze samochody. A także obawa przed zmianą przepisów i podatkiem ekologicznym – mówi Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.
Taki trend potwierdza się w komisach. Ich właściciele przyznają, że o chętnego na auto za...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta