Polskie piwo podrożeje
Xavier Belison, prezes Żywca: gdy my sprzedajemy więcej, ktoś inny traci udział w rynku
Rz: Rok 2010 to drugi rok spadku sprzedaży piwa. Czy to definitywny koniec tłustych lat w branży?
Xavier Belison, prezes grupy Żywiec: Branżę czekają trudne czasy. Jeżeli w najbliższych latach dojdzie do wzrostu sprzedaży piwa, nie będzie on gwałtowny. Nie sądzę, aby poziom spożycia piwa mógł się zwiększyć w Polsce do 100 litrów na osobę rocznie. Obecnie jest mniejszy niż 90 litrów, a moje doświadczenie z rynków Europy Środkowej podpowiada mi, że może sięgnąć 94 – 95 litrów w ciągu najbliższych trzech lat. Jest mało prawdopodobne, aby Polska poszła w ślady Czech, gdzie przeciętna konsumpcja piwa wynosi ok. 150 litrów na osobę. Trzeba bowiem pamiętać, że Czesi kupują znacznie więcej piwa w pubach i lokalach.
Jakie są powody pogorszenia koniunktury w branży?
Są dwie główne przyczyny, które powodują spadek sprzedaży piwa drugi rok z rzędu. Jak wiele innych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta