Czerwona kartka dla kolei
Wykorzystaliśmy w tym roku 5,4 mld zł dotacji unijnych na budowę dróg i zaledwie 100 mln zł na nowe tory. Na wydanie 20 mld zł kolejarze mają jeszcze pięć lat. W innym przypadku fundusze przepadną
PKP Polskie Linie Kolejowe, spółka odpowiedzialna za budowę i utrzymanie torów, otrzymała w ramach rządowego programu „Infrastruktura i środowisko ok. 91 mln zł unijnych dotacji. Eksperci obawiają się, że może zabraknąć nam czasu na wykorzystanie wszystkich funduszy na budowę torów.
[ssrodtytul]Poniżej szacunków
– Mieliśmy nadzieję, że te płatności będą większe – przyznaje Patrycja Wolińska-Bartkiewicz, wiceminister infrastruktury odpowiedzialna za fundusze unijne. – Dopiero w tym roku mogliśmy składać wnioski o unijne wsparcie, wcześniej trwały dyskusje na temat sposobu wyliczania tzw. luki finansowej, od której zależy, o jakie środki możemy się ubiegać – wyjaśnia Zbigniew Szafrański, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe.
W efekcie tegoroczne wydatki na nowe tory będą znacznie mniejsze, niż się spodziewano. W 2010 roku firmy pracujące dla PKP PLK miały wystawić faktury na łączną kwotę ok. 5,6 mld zł. – Wydamy od 2,7 do 3 mld zł – mówi Zbigniew Szafrański. – To...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta