Popularność wódki nie zahamuje ekspansji whisky
Rozmowa: Christian Porta, prezes Chivas Brothers
Rz: Jak bardzo kryzys zaszkodził rynkowi whisky?
Christian Porta: Do 2008 r. nasza sprzedaż rosła w tempie kilku procent rocznie. Załamanie przyszło w 2009 r. – zanotowaliśmy wówczas jednocyfrowy spadek. Ale było ono tylko chwilowe, ponieważ od początku 2010 r. popyt zaczął się odbudowywać. W pierwszej połowie tego roku sprzedaż marki Chivas Regal wzrosła o 25 proc. W pierwszym kwartale naszego roku finansowego, który zaczął się 1 lipca 2010 roku, Chivas Brothers jako grupa poprawił obroty o 14 proc.
Skutki kryzysu, który pojawił się w 2009 r., nie były odczuwalne w równym stopniu na wszystkich rynkach. Spowolnienie odczuliśmy np. w krajach azjatyckich, ale nie doświadczyliśmy go w Ameryce Środkowej i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta