Naprawa sprzedanej rzeczy w odpowiednim terminie
Gwarant nie może zwodzić nabywcy niesprawnego sprzętu w nieskończoność. Grozi mu za to odpowiedzialność cywilna
Kupiłem na firmę specjalistyczny sprzęt, który uległ awarii. Wystąpiłem o naprawę z tytułu gwarancji. Przepis mówi, że gwarant jest obowiązany wykonać obowiązki wynikające z gwarancji w odpowiednim terminie.
Co to dokładnie znaczy? U mnie ten „odpowiedni termin” trwa już pół roku i ciągle nie wiadomo, kiedy doczekam się sprzętu – pisze czytelnik.
Zacznijmy od tego, że wykonanie uprawnień wynikających z gwarancji wymaga pewnego zachodu nie tylko od gwaranta, lecz także od nabywcy rzeczy.
Musi on bowiem uczynić wszystko, ażeby umożliwić naprawę. Zakładamy więc, że czytelnik zgłosił awarię gwarantowi, zażądał wywiązania się z umowy gwarancji oraz – o ile co innego nie wynika np. z umowy sprzedaży –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta