Zachęta do lojalności i efektywnej pracy
Przedsiębiorca może motywować załogę, tworząc dla niej pracowniczy program emerytalny lub inną formę gromadzenia dodatkowego kapitału na starość
W najbliższych latach z rynku pracy będzie odchodzić coraz więcej osób w wieku produkcyjnym. Tylko w przyszłym roku ubędzie ok. 100 tys. pracowników, a w latach 2014 – 2017 każdego roku karierę zawodową będzie kończyć ponad 250 tys. osób. – Lata 2015 – 2020 to będzie czas pracownika, a nie pracodawcy, jak jest dziś. Pracodawcy będą musieli zaproponować zatrudnionym benefity wiążące ich z firmą na dłużej. I trzeba zacząć myśleć o tym już dziś, bo za cztery – pięć lat będzie już za późno – uważa Grzegorz Chłopek, wiceprezes PTE ING.
Przedsiębiorstwa powinny więc zacząć interesować się produktami emerytalnymi, które można zaproponować załodze, poprawiając w ten sposób swoją pozycję na rynku pracy.
Oferta dla pracowników obejmuje pracownicze programy emerytalne (jest to trzeci filar systemu emerytalnego) oraz inne produkty grupowe wchodzące w skład tzw. czwartego filaru. Jak podkreślają eksperci, oba rozwiązania pozwalają osiągnąć podstawowy cel, jakim jest utrzymanie dobrych pracowników i zmotywowanie kluczowych menedżerów. Dodatkowa forma oszczędzania na emeryturę powinna być dla nich istotną zachętą, zważywszy że świadczenia z ZUS i OFE będą niskie; według szacunków wyniosą od 30 do ok. 60 proc. ostatnich zarobków.
PPE pod nadzorem
Zasady działania pracowniczych programów emerytalnych (PPE) reguluje ustawa....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta