Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Lockheed Vega

19 stycznia 2011 | Samoloty i ludzie | Marcin Czajkowski
Dane taktyczno-techniczne  samolotu Lockheed Vega 5  Rozpiętość skrzydeł – 12,5 m Długość – 8,38 m Wysokość – 2,59 m Powierzchnia nośna – 25,55 mkw. Masa własna – 1163 kg Masa całkowita – 2041 kg Prędkość maksymalna – 298 km/h
autor zdjęcia: Dagny Czerwińska
źródło: Archiwum
Dane taktyczno-techniczne samolotu Lockheed Vega 5 Rozpiętość skrzydeł – 12,5 m Długość – 8,38 m Wysokość – 2,59 m Powierzchnia nośna – 25,55 mkw. Masa własna – 1163 kg Masa całkowita – 2041 kg Prędkość maksymalna – 298 km/h

Samolot ten stał się sławny dzięki temu, że dokonano na nim wielu rekordowych przelotów. Był ceniony przez pilotów za solidność konstrukcji i dużą prędkość

Vega to drewniany jednopłatowiec zaprojektowany w 1927 roku przez Johna Northropa i Gerrarda Vultee dla linii lotniczych Lock- heed Aircraft Ltd. Rychło zdobył uznanie pilotów wyczynowych. Przy jego budowie zastosowano kadłub samonośny, w którym brak wewnętrznej ramy nośnej z nałożonym na niej pokryciem zapewniającym powierzchnie aerodynamiczne. Funkcję elementu nośnego pełniła sama skorupa samolotu, zbudowana z brzozowej sklejki. Dwie formowane na gorąco i laminowane klejem połówki kadłuba były wzmacniane drewnianymi żebrami, a...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8830

Spis treści

Ekonomia

Ambitny plan poszukiwań gazu przez PGNiG
Bank Światowy dobrze o Polsce
Banki rozpoznają klientów po głosie
Bilety z Internetu zwiększą obroty kin
Chińczycy przejmują Hutę Stalowa Wola
E-myto coraz bliżej
Energetyka sfinansuje kopalnie?
Galopujący dług miast
Górnicze związki nie chcą trafić pod skrzydła resortu skarbu
Kalendarium gospodarcze
Kalendarium gospodarcze
Kalendarium gospodarcze
Kompanii nie podoba się fuzja Węglokoksu i KHW
Kryzys wymusił przedsiębiorczość Polaków
MFW krytykuje rząd Donalda Tuska za brak reform
Maspex wie, jak zarobić na tigerze
Małe stacje czeka dobry rok
Mechanizm antykryzysowy bez udziału Polski
Mieszane reakcje na alians
Miliardowe inwestycje Impexmetalu
Mniej samochodów z polskich fabryk
Najwyższa cena akcji w historii
Pieniądze z Wysp nie dla TP
Poczta chce rozładować kolejki w urzędach w dużych miastach
Polskę w Berlinie wypromuje kostka
Ponad 3,4 mln klientów Cyfrowego Polsatu
Potrzeba stopniowej zmiany limitów
Powrót na szczyt
Resort skarbu zakupi nowe akcje Ciechu
Rynek czeka na RPP
Solidarność przeciwko zmianom w OFE
Są pytania o szczegóły ofert na Eneę
TMS Brokers już na NewConnect
To nie koniec fuzji banków
Tylko reformy obniżą zadłużenie
W skrócie
Widzowie czekają na nowe cyfrowe kanały
Wyniki Apple i IBM lepsze, niż oczekiwał rynek
Wyścig o lidera rynku whisky
Zielone światło dla megainwestycji Energi
Złe przyjęcie układu zbiorowego
„Super Express” zasiał zamęt wśród inwestorów
Zamów abonament