Nawet milion złotych kary za reklamę piwa w sieci
W telewizji, radiu, kinie i teatrze reklama alkoholu dopiero po 23. Rygorystyczniej będzie też w Internecie i na słupach ogłoszeniowych
Projekt noweli ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi przygotowali senatorowie. Zaniepokojeni wzrostem spożycia napojów alkoholowych, chcą zmienić przepisy zezwalające na zbyt szeroką reklamę trunków.
To pierwsza tak daleko idąca propozycja: godzinowe ograniczenie reklamy piwa w telewizji i radiu, mniej ogłoszeń w Internecie i na ulicach, ukrócenie nadużyć przy sponsorowaniu imprez sportowych, zakaz sprzedaży na terenie kąpielisk.
– To krok w dobrym kierunku. Każde ograniczenie reklamy wpłynie na rynek – ocenia dla „Rz” Krzysztof Brzózka, dyrektor Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Co proponują autorzy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta