Korygujemy raport ZUS RMUA
Formularz z danymi o opłaconych składkach za konkretny miesiąc może zawierać błędy. W takiej sytuacji osoba, której on dotyczy, ma prawo wnioskować o jego sprostowanie
• Od stycznia br. przebywam na urlopie macierzyńskim i otrzymuję zasiłek macierzyński. W marcu otrzymałam od pracodawcy zaległy ZUS RMUA, w którym zawarte są informacje o wysokości składek na moje ubezpieczenia emerytalne i rentowe.
W dokumencie za luty br. pracodawca wykazał moim zdaniem za niskie składki na ubezpieczenia społeczne. W jaki sposób mogę doprowadzić do sprostowania tego dokumentu? – pyta czytelniczka.
Pracodawca jako płatnik składek zobowiązany jest przekazać do ZUS, za każdego ubezpieczonego, po upływie każdego miesiąca kalendarzowego, w terminie właściwym dla rozliczenia i opłacenia składek imienny raport miesięczny ZUS RCA.
Oprócz danych identyfikacyjnych pracownika (nazwisko, pierwsze imię oraz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta