Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Lubię sięgać po prasę

31 marca 2011 | Ekonomia | Magdalena Lemańska
autor zdjęcia: Radek Pasterski
źródło: Fotorzepa

Fernando VEga olmos, zwany królem reklamy, mówi o tym, jak trudno jest zrobić dobrą kampanię i dlaczego niemożliwa jest dziś promocja firm bez wykorzystania Facebooka

Rz: Jaka reklama zrobiła na panu największe wrażenie?

Największe chyba reklama telewizyjna przygotowana przed laty dla dziennika „Independent". Nazywała się „Litania". Przepiękny kawał roboty opierający się na wymienianiu różnych znanych wszystkim popularnych zakazów, a na końcu padało: „I nie czytaj". To naprawdę wspaniały film. Jestem copywriterem i zazdroszczę innym takich prac.

A lubi pan azjatyckie reklamy? Niektóre są kompletnie różne od tego, co znamy np. tu, w Europie.

Trudno mówić o Azji jako o jednolitym obszarze. Ale oczywiście jest ciekawa. Zwłaszcza Tajowie mają zupełnie inne od znanego nam poczucie humoru. Poza tym w Azji naprawdę wierzy się w reklamy, bo dla wielu Azjatów reklamy to wciąż nowe doświadczenie. Kiedy pojechałem do Wietnamu, miałem spotkanie z człowiekiem, który odpowiadał za strategię past do zębów Unilevera. Po spotkaniu spytałem go, jakiej sam używa. A on odpowiedział: colgate, co oczywiście było bardzo niepoprawne politycznie. Spytałem dlaczego i odpowiedział tekstem z reklamy: bo poleca ją dziewięciu na dziesięciu dentystów. Myślałem, że to dowcip, ale to nie był dowcip. Dlatego celebryci są w Azji tak ważni. Ludzie wierzą tam, że ci,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8891

Spis treści

Pierwsza strona

Ekonomia

Asseco Poland już nie chce na Nasdaq
Bez ulgi w akcyzie więcej dopłacimy do biopaliwa
Bez zachęt dla aut na prąd
Cytat dnia - Jacek Rostowski
Deficyt budżetowy wolno w dół
Dobre oceny PKO BP i Getinu
Dym z komina nie może być czarny
Firmy budowlane szukają nowych źródeł przychodu
Gazowy tygiel państwowych firm
Gminy zyskają na przejęciu rynku odpadów
Hollywood wesprze kina?
Ile kosztuje górniczy spokój?
Izolacja zmniejszy rachunek
Kalendarium gospodarcze
Kłopot z prywatyzacją Enei
Lubię sięgać po prasę
MFW piętnuje agencje ratingowe
Mediator wkroczy do holdingu
Microsoft i Sabre Polska zwyciężyły w rankingu najlepszych miejsc pracy
Mlekovita depcze po piętach Mlekpolowi
Mołdawia między Wschodem i Zachodem
Nie będzie przyspieszenia w 2012 r.
OPEC nie zamierza obniżać ceny ropy
Początek batalii TP w wiedeńskim sądzie
Polacy znów zaczynają kupować sprzęt elektroniczny
Prezydent w ciągu kilku dni podejmie decyzję o OFE
Przenosiny na główny parkiet
Przychodnie i szpitale ruszają po kapitał
Rewizja bilansu w czerwcu
Spółki chemiczne chcą mieć własne gazociągi
Szejkowie chcą zarobić przy okazji Euro 2012
TV Puls wyda na programy ponad 20 mln zł
Trudny test odporności
USA chcą nam pomóc z gazem łupkowym
Ubywa miłośników mocnych piw
Unia stawia twarde warunki
W skrócie
Więcej pieniędzy na innowacje
Większa kontrola nad certyfikacją budynków
Wydajemy miliardy na żywność
Zaszkodziły dane makro
Złoty osłabł po południu
Zamów abonament