Powinno być taniej i sprawniej
Zlecenie usług informatycznych zewnętrznej firmie pozwala znacznie obniżyć koszty związane z IT
Firmy, zwłaszcza małe i średnie, nie muszą organizować własnych działów IT. Obsługę informatyczną mogą zlecać wyspecjalizowanym firmom zewnętrznym. Według szacunków z rozwiązania takiego korzysta 50 – 60 proc. polskich przedsiębiorstw. W Stanach Zjednoczonych aż 91 proc. firm zatrudniających więcej niż pięciu pracowników oddaje na zewnątrz jedną bądź więcej funkcji związanych z informatyką.
Outsourcing to zarówno dobry pomysł na biznes dla małych firm informatycznych, jak i optymalne pod względem kosztów rozwiązanie dla przedsiębiorstw z sektora MŚP. Większość usług, takich jak outsourcing aplikacji webowych, zarządzanie stroną WWW czy zarządzanie siecią teleinformatyczną, jest świadczona przez mniejsze podmioty. Zarządzają one systemami finansowymi przedsiębiorstw, zdalnie aktualizują oprogramowanie, wypożyczają sprzęt, świadczą usługi serwisowe i help-desku (zdalnej pomocy).
– Z naszej kompleksowej obsługi informatycznej korzystają przede wszystkim niewielkie firmy: apteki, przychodnie, biura rachunkowe, kancelarie adwokackie, radcowskie, magazyny spożywcze. Zatrudniają one zwykle nie więcej niż 10 – 15 osób. Świadczymy też usługi bardzo małym firmom, mającym do trzech pracowników – mówi Maciej Cupiał, specjalista ds. informatyki w cupIT.pl.
Liczy się doświadczenie
Co firmy zyskują dzięki outsourcingowi? Przede wszystkim...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta