Czujemy się najpewniej, gdy robimy to sami
Banki załatwiają za nas formalności. Powiadamiają pracodawcę czy urząd skarbowy o nowym numerze. A my i tak niechętnie zmieniamy rachunek
Szacuje się, że w ciągu miesiąca konto bankowe samodzielnie zmienia około 20 tys. osób, czyli dwudziestokrotnie więcej niż za pomocą banku (średnio 1000 osób miesięcznie). Łączna skala migracji klientów jest niewielka, zważywszy że w Polsce jest około 20 mln ROR.
Zdaniem ekspertów rekomendacja Związku Banków Polskich z sierpnia 2009 r., mająca ułatwić przenoszenie się z banku do banku, jest niewystarczająca. Cała procedura jest zbyt skomplikowana i nie wszystko da się załatwić.
Już na wstępie kilkanaście procent wniosków o przeniesienie rachunku jest odrzucanych.
– Dzieje się tak m.in. dlatego, że podpis na formularzu nie zgadza się z wzorem pozostawionym w poprzednim banku. Inna przyczyna to nieuregulowanie wszystkich zobowiązań wobec poprzedniego banku – mówi Adam Miziołek, naczelnik wydziału produktów podstawowych mBanku.
Zaakceptowanie wniosku przez bank nadal nie gwarantuje, że operacja zakończy się sukcesem. Najwięcej problemów występuje przy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta