Likwidowanie barier w e-administracji
Dzięki ogólnemu wzorowi elektronicznemu urzędy, które chcą funkcjonować w sieci, będą miały ułatwione zadanie
Wprawdzie do e-administracji w prawdziwym znaczeniu wciąż w Polsce daleko, jednak coraz więcej urzędów pozwala petentom załatwiać przynajmniej niektóre sprawy przez Internet.
Niektóre wnioski, np. o świadczenia z pomocy społecznej, udostępnienie danych z ewidencji ludności, rejestrację psów agresywnych czy wycinkę drzewa, można już gdzieniegdzie złożyć w formie elektronicznej. Tyle że od 17 grudnia 2010 r. nie ma to umocowania w prawie. Straciły wówczas moc stare przepisy wykonawcze do ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. Lukę tę ma załatać nowe rozporządzenie w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta