Jak przedsiębiorca może zachwalać sprzedawane leki
Nie wolno reklamować leków niedopuszczonych do obrotu na terytorium Polski oraz zawierających informacje niezgodne z charakterystyką produktu leczniczego
Reklama produktów leczniczych (dalej: leki) musi być prowadzona zgodnie z ogólnymi przepisami dotyczącymi promocji i reklamy, ale przede wszystkim musi sprostać bardzo szczegółowym i restrykcyjnym wymaganiom szczególnym przewidzianym w ustawie Prawo farmaceutyczne i rozporządzeniach wykonawczych.
Zgodnie z ustawą za reklamę leków uznaje się działalność polegającą na informowaniu lub zachęcaniu do stosowania produktu leczniczego, która ma na celu zwiększenie: liczby przepisywanych recept, dostarczania, sprzedaży lub konsumpcji leków.
Reklamę może prowadzić wyłącznie podmiot odpowiedzialny (tj. przedsiębiorca, który zarejestrował lek w Polsce lub w Unii Europejskiej), bezpośrednio lub poprzez inne podmioty działające na jego zlecenie, np. agencje reklamowe, konsultantów zewnętrznych czy inne podmioty trzecie.
Również reklama radiowa, telewizyjna czy prowadzona w innych środkach masowego przekazu podlega takim samym ostrym rygorom, musi być prowadzona za wiedzą i po autoryzacji podmiotu odpowiedzialnego, a podmioty, które nie stosują się do tych zasad, mogą podlegać surowym karom.
Dwa rodzaje
Ze względu na odmienne regulacje wyróżnić należy dwa podstawowe rodzaje reklamy produktów leczniczych:
- reklamę kierowaną do publicznej wiadomości wyłącznie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta