Linie lotnicze boją się drogiej ropy
Przewoźnicy robią wszystko, żeby zredukować koszty. Ale to nie wystarczy, jeśli cena paliwa jeszcze wzrośnie
Światowe lotnictwo czeka kolejny bardzo trudny rok. Tegoroczne zyski wszystkich światowych przewoźników wyniosą 4 mld dol. To o 4,6 mld dolarów mniej niż IATA prognozowało jeszcze w marcu 2011 r. – nie ukrywał podczas walnego zgromadzenia IATA (Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Lotniczych) odchodzący po dziesięcioletniej kadencji dyrektor generalny Giovanni Bisignani.
Głównym powodem gorszych wyników finansowych są wyższe ceny paliwa lotniczego, które większość linii przerzuca na pasażerów. W efekcie rosną opłaty paliwowe, co rzutuje na ceny biletów i ogranicza popyt. Te linie, które zdecydowały się droższe paliwo wziąć na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta